VeertienElf maakt persberichten die scoren

 

Persberichten zijn een ideaal middel om gratis je merk of product te promoten. Journalisten en bloggers worden echter overstelpt met persberichten, waarvan een groot deel linea recta in de prullenbak belandt. Hoe maak je een persbericht dat wordt opgepakt, en dus écht bijdraagt aan meer naamsbekendheid en een sterke merkwaarde?

 

Daar weten we bij VeertienElf Media wel raad mee. Wij hebben namelijk allemaal een achtergrond in de journalistiek, waardoor wij weten wat werkt en wat niet. Wij schrijven persberichten die journalisten één op één kunnen overnemen. Lekker makkelijk voor hen en dan wordt er in ieder geval niet gesleuteld aan jouw boodschap. Daarnaast hebben wij de flexibiliteit om snel te handelen. Belangrijk, want over het algemeen hebben persberichten een actuele aanleiding en wil je het moment niet missen. Dus laten we maar snel aan de slag gaan. Dit zijn de stappen die wij doorlopen bij het maken van een goed persbericht.

 

1. Interview

Persberichten verstuur je alleen als je iets nieuws hebt te melden, bijvoorbeeld als jouw organisatie een jubileum viert, een nieuwe vestiging opent, de duizendste klant verwelkomt, een prijs heeft gewonnen of een nieuw product op de markt brengt. Wij willen daar graag alles over weten. Daarom is onze eerste stap bij het maken van een persbericht dat we jou of een collega (telefonisch) interviewen. Zo verzamelen wij belangrijke informatie voor het persbericht, maar ook quotes. Deze maken een persbericht levendig, en zorgen ervoor dat je niet alleen droog en objectief hoeft te zijn (in een citaat kun je ongegeneerd je mening geven).

 

2. Schrijven

We hebben nu genoeg informatie om het persbericht te schrijven. De belangrijkste informatie komt bovenaan het persbericht, zodat journalisten bij het lezen van de kop en het intro al weten waar het over gaat. In de alinea’s die volgen vertellen we steeds meer over jouw organisatie. Een persbericht is over het algemeen niet langer dan een A4.

 

3. Feedback

Wij sturen je een eerste versie toe van het persbericht. Het is nu aan jou en jouw collega’s om kritisch naar deze tekst te kijken en feedback te geven. Het liefst via track changes in Word.

 

4. Persbericht klaar

Nu verwerken wij jouw feedback in de tweede versie van het persbericht. Als het goed is, voldoet deze versie helemaal aan jullie wensen. Het persbericht is klaar.

 

5. Boilerplate

Een boilerplate is een korte tekst over jouw organisatie die je op verschillende plekken kunt gebruiken, zoals op social media, bij een vacature of onderaan een persbericht. Doordat een boilerplate als het ware buiten het persbericht staat, kun je in deze tekst over jouw organisatie vertellen zonder dat het voor journalisten commercieel aanvoelt. Maar: hoe zakelijker de boilerplate is geschreven, hoe groter de kans is dat journalisten het overnemen in hun artikel. Hebben jullie nog geen boilerplate? Dan maken wij die graag voor je.

 

6. Versturen

Nu het persbericht klaar is, mag het de wijde wereld in. Heb je een eigen netwerk van perscontacten? Dan kun je de verzending eenvoudig zelf doen. Maar wij kunnen het persbericht ook voor jou versturen via een persberichtensysteem. Dit systeem bevat een database met meer dan tienduizend journalisten en bloggers (lokaal, regionaal en nationaal) waaruit je een selectie kunt maken. Daarnaast geven we jou met verzending via dit systeem ook inzicht in belangrijke statistieken. Succes gegarandeerd.

 

Meer informatie
Wil je meer weten? Neem dan gerust contact met ons op. Bel 013 5452423 of stuur ons een e-mail. We praten je graag bij over onze mogelijkheden voor jouw persstrategie. En lees zeker ook even ons blog over het schrijven van perfecte persberichten die niet in de prullenbak verdwijnen.

 

Hieronder vind je verschillende persberichten van onze hand

 

AllSolutions neemt Promeva over van ICCO

Woerden, 12 november 2020 – Softwareleverancier AllSolutions heeft Promeva overgenomen van goededoelenorganisatie ICCO. Promeva is gebruiksvriendelijke cloudsoftware die NGO’s inzicht geeft in de voortgang en impact van de projecten waar ze aan werken. Ook rapporteren over die projecten maakt Promeva heel eenvoudig.  Een NGO die duurzame resultaten wil boeken, moet inzicht hebben. Inzicht in de…

Read more

AllSolutions gaat partnership aan met de Vereniging Verticaal Transport

Woerden, 27 oktober 2020 – AllSolutions is sinds 1 juni 2020 officieel geassocieerd lid van de Vereniging Verticaal Transport (VVT). De leverancier van online bedrijfssoftware en de brancheorganisatie voor bedrijven werkzaam in het verticaal transport hebben de komende anderhalf jaar een gezamenlijk doel: de sector helpen verder te professionaliseren. AllSolutions richt zich met online bedrijfssoftware op bedrijven…

Read more

Ctac toegetreden tot High Tech Software Cluster van Brainport Development

‘s-Hertogenbosch, 26 augustus 2020 – Business & Cloud Integrator Ctac N.V. (Euronext Amsterdam: CTAC) heeft zich in juli aangesloten bij het High Tech Software Cluster (HTSC) van Brainport Development. Deze samenwerking past bij de organisatieontwikkeling die de Business & Cloud Integrator doormaakt, waarbij het bedrijf steeds verder opschuift van traditionele ERP-leverancier naar innovatieve business partner.…

Read more

Acorel lanceert Field Service Accelerator

’s-Hertogenbosch, 4 april 2019 – Acorel brengt vanaf vandaag de tweede Solution Package op de markt voor SAP Customer Experience. De Acorel Field Service Accelerator is een door SAP gekwalificeerde dienst, waarmee organisaties binnen acht of twaalf weken zelf aan de slag kunnen met SAP Field Service Management. De Acorel Field Service Accelerator bestaat uit SAP Field…

Read more

ACES Direct blaast deze maand vijftien kaarsjes uit

TILBURG, 28 mei 2015 – Het Tilburgse ACES Direct viert deze maand haar vijftiende verjaardag. Een mijlpaal om trots op te zijn. Daarom trakteert de allround IT-dienstverlener haar klanten gedurende vijftien werkdagen op aantrekkelijke winacties, scherpe aanbiedingen en… ijsjes voor de hele buurt! De feestelijke jubileumacties vallen allemaal onder het overkoepelende thema ‘ROUTE 15’. Het…

Read more