Transvorm is een samenwerkingsverband van werkgevers in de sector zorg en welzijn in Noord-Brabant. Op woensdag 20 november 2013 verzorgden we een boeiende sessie voor Transvorm waarin het verhaal van de organisatie centraal stond.

Ruim 50 communicatie- en HR-professionals van bij Transvorm aangesloten zorginstellingen maakten kennis een snelle en praktische manier om het profiel van hun organisatie in kaart te brengen. Daarbij stond de Golden Circle van Simon Sinek centraal. We lieten zien hoe je als zorginstelling aan de hand van dat eenvoudige model snel en helder kunt formuleren wie je bent en waar je voor staat. Daarna gingen we dieper in op manieren om dat verhaal ook daadwerkelijk in praktijk te brengen. Daarbij gingen we in op Design Thinking en een techniek die Customer Journey Mapping heet. De bezoekers verlieten de sessie met tal van concrete handvatten om hun eigen profiel te verbeteren én loyale ambassadeurs te creëren.

Meer weten over de Golden Circle?
Lees het boek van Simon Sinek of bekijk zijn TED talk.

Meer weten over Design Thinking en Customer Journey Mapping? 
Voor meer informatie over Design Thinking is dit boek een goede start. En lees ook dit artikel uit de Harvard Business Review.