Zo gaven gaven we inhoud aan de Event Academy

Op woensdag 21 september 2016 lanceerden Citymarketing Tilburg en Fontys Academy for Creative Industries het online platform ‘Event Academy Tilburg’. De Event Academy bestond op dat moment al enkele jaren, maar leidde een ietwat anoniem bestaan in de offline omgeving. VeertienElf Media hielp mee om het initiatief meer bekendheid te geven en het online tot leven te brengen.

Van pop-up naar ‘altijd aan’

Voorheen was Event Academy Tilburg meer een pop-up organisatie, die een paar keer per jaar van zich liet horen tijdens een activiteit voor evenementorganisatoren. Het initiatief was in de zomer van 2016 toe aan de volgende stap: een vaste basis zijn waar organisatoren en studenten elkaar continu inspireren, zowel online als offline. Citymarketing Tilburg schakelde VeertienElf Media in voor de realisatie.

 

Het opzetten van de basis

Wij bedachten de tone of voice, schreven de teksten voor het nieuwe online platform en creëerden de nieuwsbrief. We werkten intensief samen met het webbureau en met Fontys Academy for Creative Industries. En we hielpen mee met het lanceringsevent op 21 september 2016, niet alleen wat de communicatie betreft (persbericht, uitnodigingen, reminders, aankondigingen) maar ook met de organisatie zelf.

 

Blijvende impact

Na de succesvolle lancering van het online platform begon het eigenlijk pas echt. Hoe maak je van een aanvankelijk statische website een dynamisch platform? Hoe zorg je ervoor dat evenementorganisatoren het platform omarmen? Dat het wordt opgemerkt door studenten? En dat het offline- en het onlinegedeelte één geheel vormen en perfect in elkaar overlopen?

Om dat te bewerkstelligen, zijn wij na de lancering nog drie maanden intensief bij het project betrokken geweest. Met succes. Want studenten gebruiken Event Academy Tilburg nu om stageplekken te vinden en kennis te verzamelen. Evenementorganisatoren weten het platform vrijwel blindelings te vinden voor inspiratie en voor de frisse blik van studenten.

 

Onze meerwaarde

Bij een project als Event Academy Tilburg komen veel van onze sterke punten samen.

  • Een tone of voice formuleren
  • Website-teksten maken
  • Een contentstrategie bepalen en uitvoeren
  • Betrokkenheid creëren bij de doelgroepen
  • Online en offline samenbrengen
  • Events organiseren
  • Van een statische website een levendige content hub maken, waar bezoekers steeds naar willen terugkeren