Marketing bij AllSolutions blijft soepel lopen dankzij ‘interim marketingafdeling VeertienElf Media’

Er was vrolijk nieuws bij AllSolutions: de marketeer was in verwachting! Maar de marketing moest tijdens haar zwangerschapsverlof wel doorgaan. VeertienElf Media hielp AllSolutions ruim vijf maanden lang met het uitvoeren van de bestaande marketingplannen, het aanboren van een nieuwe markt en het opzetten van een vernieuwde klantendag.

AllSolutions ontwikkelt al ruim dertig jaar bedrijfssoftware voor uiteenlopende bedrijven. Dat doen ze in specifieke branches, namelijk handel-, service- en verhuurorganisaties, ledenorganisaties, projectgestuurde organisaties, waterschappen en sinds kort ngo’s. “Onze marketeer Laura was zwanger, dus keken we samen naar hoe de marketingactiviteiten door konden gaan tijdens haar verlof”, vertelt Jan van Wijngaarden, Managing Director bij AllSolutions. “Continuïteit borgen was belangrijk, maar AllSolutions is een relatief kleine organisatie. Dus marketing neerleggen bij een collega was geen optie, want we wilden niet dat iemand marketing ‘erbij’ deed.”

 

Een partij die jouw organisatie begrijpt

Daarom zocht AllSolutions een partner die kon helpen met de marketingactiviteiten. “Het is belangrijk dat je een partij kiest die jouw organisatie tot in de haarvaten begrijpt”, vertelt Jan. “En dat zo’n partij weet waarom je dingen doet zoals je ze doet. Dat was bij VeertienElf Media al aanwezig. Ze maken al sinds 2012 content voor AllSolutions. Van inhoudelijke blogs tot video’s en artikelen voor nieuwsbrieven. We hebben daarom geïnformeerd of ze ons tijdens Laura’s verlof wilden helpen, als een soort interim marketingafdeling. En dat wilden ze.”

 

Van een nieuwe markt tot vernieuwde klantendag

Na het bepalen van de scope van de opdracht kon VeertienElf Media aan het werk. Paola Zee, Support Services bij AllSolutions en gedurende die periode tijdelijk marketingaanspreekpunt binnen het bedrijf: “Er lag al een algemeen marketingplan. De activiteiten uit dat plan moesten doorgaan, zoals de nieuwsbrief en het schrijven van klantcases. Dat deed VeertienElf Media altijd al, dus dat ging vlot door. Daarnaast liep er een campagne rondom de waterschappen. VeertienElf nam ons dit uit handen, van het regelen van een advertorial in een online publicatie tot het maken van banners en teksten.”

Jan vult aan: “Een speerpunt dit jaar was het aanboren van een nieuwe markt, namelijk de non-gouvernementele organisaties (ngo’s). Daarin hebben we echt samen opgetrokken. Tijdens het opstellen van het marketingplan voor de ngo-markt dacht VeertienElf heel creatief mee. Vervolgens voerden we samen ook de bijbehorende activiteiten uit. VeertienElf voelde zo echt als een verlengstuk van onze organisatie. Tot slot was er de klantendag. Het bezoekersaantal liep de laatste jaren terug, dus we wilden vernieuwen. VeertienElf dacht mee over invulling van de dag en voerde de communicatie eromheen uit, van uitnodigingen tot een aftermovie.”

 

Prettig werken met VeertienElf

In ruim vijf maanden is er op marketinggebied bij AllSolutions veel gebeurd. Inmiddels is marketeer Laura bevallen van een gezonde dochter en zit de interimklus erop. “Het was erg prettig werken met VeertienElf”, stelt Paola. “Ze gaven altijd op tijd aan wanneer ze iets verwachtten van ons en stelden duidelijke deadlines. En dat heeft zijn vruchten afgeworpen, want we hebben alle deadlines keurig gehaald.” Ging dan echt alles goed? Jan: “Het enige kritiekpuntje is dat de facturen met meer regelmaat binnen mochten komen. Dat hebben we ook openlijk samen besproken.” Ondertussen kijkt Jan terug op een succesvolle klantendag. “Ons evenement is beter bezocht dan vorig jaar en heeft een hogere waardering gekregen. Daar heeft VeertienElf een substantieel aandeel in gehad.”

 

Intensiever samenwerken

Hoewel de werkzaamheden als interim marketingafdeling erop zitten, betekent het niet het einde van de samenwerking. “Sterker nog”, zegt Jan, “VeertienElf kent onze organisatie nu nóg beter. En ik heb een andere kant van hen leren kennen, namelijk dat ze ook uitstekend uit de voeten kunnen met marketingklussen. Dat maakt onze samenwerking alleen maar intensiever.”