Merkpositionering Hospitality at Work

Wie ben jij? Wat drijft jou? Wat maakt jou uniek? De antwoorden op dit soort vragen bepalen jouw unieke identiteit. In opdracht van de NHTV Academy of Hotel & Facility Management gingen we aan de slag met hun merk Hospitality at Work.

Onderwijsinstellingen hebben ontzettend veel kennis in huis. Natuurlijk is het zonde als die kennis opgesloten blijft binnen de hogeschool of universiteit. Met Hospitality at Work slaat de NHTV Academy of Hotel & Facility Management de brug tussen de hogeschool en het bedrijfsleven. Hospitality at Work bedient organisaties in de facilitaire wereld en gastvrijheidsindustrie met onderzoek, advies, training, workshops en coaching op het gebied van duurzaam ondernemen en klantbeleving.

Om te ontdekken waar het merk Hospitality at Work voor staat, organiseerden we eerst een aantal sessies waarin we de diepte opzochten. Wie zijn we? Hoe staan wij in de wereld? Wat is onze Golden Circle? Op basis van de input uit deze sessies creëerden we een uitgebreid merkpaspoort voor Hospitality at Work dat we samen met de opdrachtgever steeds verder verfijnden.

Zo’n merkpaspoort vormt een fijne springplank voor je merk. Het vertelt wie je bent en waar je voor staat. Tegelijkertijd dient het als copy platform voor jouw uitingen. Je legt er een mooie basis mee voor je offertes, voor je website, voor commerciële mailings en voor alle andere toekomstige uitingen die je gaat maken.

Het merkpaspoort vormde ook de basis voor de huisstijl van Hospitality at Work. Onze opdrachtgever koos voor een frisse aanpak met acht verschillende logo’s. We ontwikkelden de huisstijl en zorgden voor een nieuwe website waarvoor we alle teksten schreven of herschreven.