Eind 2013 daagde de Tilburgse wethouder Erik de Ridder zijn stadsgenoten uit om een pakkende, nieuwe slogan voor de arrangementscampagne van de VVV te bedenken. Dat lieten wij ons natuurlijk geen twee keer zeggen.

We bedachten een campagne die Tilburgers laat zien hoe geweldig hun stad is. Dat wilden we niet met mooie plaatjes en pakkende slogans overbrengen. Die zijn er al genoeg.

Wij zijn fans van Tilburg. En wij geloven dat Tilburg misschien wel de leukste, spannendste en meest opwindende stad van Nederland is. Dat willen we delen met de rest van de wereld. En dat willen we delen met de Tilburgers zelf. Want wij geloven dat de van oudsher veel te bescheiden Tilburger de belangrijkste ambassadeur van zijn eigen stad is.

Met deze campagne wilden wij de VVV vooral uitdagen om de feiten te delen en Tilburgers te wapenen met de keiharde data die ze nodig hebben om hun stad te verkopen. Want Tilburg… telt. (We hebben overigens niet gewonnen, misschien omdat we de opdracht wat te ver opgerekt hebben. Maar dat geeft niet – we zijn trots op het resultaat.)

 

tilburgtelt-1

tilburgtelt-3

 

tilburgtelt-2