AllSolutions enthousiasmeert nieuwe collega’s met ‘topmagazine’ AllOnboard

Hoe zorg je ervoor dat nieuwe collega’s zich vóór hun eerste werkdag al betrokken voelen bij jouw organisatie? AllSolutions, leverancier van online bedrijfssoftware, wist dat wel: met een magazine! VeertienElf Media hielp bij het bedenken van de artikelen, de indeling van het magazine, de interviews en het schrijven.

“In de zogeheten preboarding van nieuwe collega’s wilden we drie factoren verbeteren”, vertelt Freek van Elk, junior leer- en ontwikkelingsspecialist bij AllSolutions. “Dat waren Culture, Connection en Compliance. We wilden ervoor zorgen dat nieuwe collega’s – voordat ze bij AllSolutions beginnen – al bekend zijn met de cultuur binnen het bedrijf, dat ze meer connectie voelen met het bedrijf en dat ze goed weten wat er van ze wordt verwacht.”

“Na een interne brainstorm concludeerden we dat een magazine daarvoor een geschikte vorm was. Maar wij hadden nog niet eerder een magazine gemaakt, dus vroegen we al snel de hulp van VeertienElf Media, onze vaste contentpartner.”

Creatief en proactief oppakken

AllSolutions, vormgever Imageau en VeertienElf Media gingen aan de slag met het magazine AllOnboard. Freek: “Samen met de tekstschrijvers hebben we goed nagedacht over hoe we de drie factoren konden vertalen naar artikelen. Vervolgens heeft VeertienElf Media een indeling van het magazine gemaakt, interviews afgenomen en de artikelen geschreven.”

“Ik vond het mooi om te zien hoe creatief de mensen bij VeertienElf Media zijn en hoe proactief zij het project oppakten. Ze begeleidden ons echt in het ontwikkelen van het magazine, het voelde heel zorgeloos.”

Van contactgegevens naar teksten

“Wij gaven VeertienElf Media de contactgegevens van onze collega’s voor de interviews en een paar weken later waren er teksten”, vervolgt Freek. “Eén contactpersoon bewaakte het proces, terwijl er vier schrijvers voor ons aan het werk waren. Dat werkte heel prettig.”

“De mensen bij VeertienElf Media verstaan hun vak, daardoor konden we samen goed sparren over de insteek en uitwerking van de artikelen. Soms was het lastig om de status van artikelen bij te houden. De mails met daarin een update maakten dit een stuk makkelijker.”

“Ik vond het mooi om te zien hoe creatief de mensen bij VeertienElf Media zijn en hoe proactief zij het project oppakten. Ze begeleidden ons echt in het ontwikkelen van het magazine, het voelde heel zorgeloos.”

Freek van Elk, junior leer- en ontwikkelingsspecialist bij AllSolutions

Een magazine dat werkt

“AllSolutions heeft nu een topmagazine”, stelt Freek. “Met een mooie mix aan essentiële informatie voor nieuwe collega’s, persoonlijke artikelen over collega’s en interessante verhalen over AllSolutions zelf. AllSolutions is een organisatie waarin mensen centraal staan, daarmee maken we het verschil in onze markt. Dit magazine helpt om die positie nog meer kracht bij te zetten.”

“Ook ons moederbedrijf Blinqx en onze bestaande collega’s zijn erg positief. Een collega had het magazine laten lezen aan zijn vrouw en zij zei dat ze na het lezen in één keer wist wat AllSolutions doet, waar het bedrijf voor staat en wat voor mensen er werken. Dus ja, het magazine werkt!”

Wat we deden

  • Inhoud artikelen bedenken op basis van input AllSolutions
  • Indeling van het magazine (plank) opstellen
  • 9 interviews afnemen
  • 18 artikelen schrijven
  • Eindredactie
  • Projectmanagement