BS de Vonder laat eigen kracht floreren met fris merkverhaal

Dat basisschool de Vonder uit Moergestel een fijne leerplek met goed onderwijs is, wisten de leerkrachten van de school wel. Maar hoe breng je dat op een overtuigende manier over de bühne aan ouders van toekomstige leerlingen? BS de Vonder vroeg onze hulp om tot een pakkend merkverhaal te komen.

Op BS de Vonder zitten zo’n 400 kinderen, vrijwel allemaal uit Moergestel en omgeving. De school biedt een bijzondere onderwijscombinatie aan: reken- en taalonderwijs volgens beproefde leermethodes en in eigen huis ontwikkeld thematisch onderwijs dat Vonderwijs heet.

BS de Vonder is gevestigd in één gebouw samen met openbare basisschool De Bienekebolders. En met twee basisscholen in één dorp is het des te belangrijker om een eigen identiteit uit te stralen. Het managementteam van BS de Vonder wilde daar meer invulling aan geven door een merkverhaal te laten formuleren. Een verhaal dat antwoord geeft op de vraag: waarom is BS de Vonder op aarde?

Golden Circle van de Vonder

We startten het merktraject met een enquête onder ouders en leerkrachten. Op die manier kregen we een duidelijk beeld van het huidige imago van de school. De enquêteantwoorden namen we mee tijdens twee interactieve merksessies met het managementteam. In die sessies zochten we samen naar de onderscheidende factoren van de Vonder, met behulp van de Golden Circle van Simon Sinek. Wat bleek? Met Vonderwijs had de school een sterk concept in huis. Krachtiger dan de leerkrachten zelf beseften. De enquêteantwoorden en merksessies leverden ons voldoende woorden, kreten en gedachtengoed op om een krachtig merkverhaal te schrijven. Met Vonderwijs als stralend middelpunt.

“VeertienElf Media heeft een mooi merkverhaal voor onze basisschool geschreven waar we nog jaren mee vooruit kunnen. Hun ervaring met merkpositioneringen én de frisse blik op onze school en ons onderwijs boden veel meerwaarde. Via een gedegen aanpak zijn ze tot een merkverhaal gekomen waar we zelf nooit op waren gekomen. Met de juiste woorden en een geschikte insteek om ons te onderscheiden van andere scholen. Bovendien waren het contact en de merksessies met VEM heel persoonlijk, dat vonden we erg prettig werken.”

Pim Sigmans, Directeur BS de Vonder

Onze werkzaamheden

  • Enquêtes afnemen
  • Merksessies faciliteren
  • Merkverhaal schrijven
  • Afstemming met managementteam
  • Projectbegeleiding