Het begin van de COVID-19 pandemie staat nu nog bij iedereen vers in het geheugen. Een bijzondere tijd, vooral voor GGD Hart voor Brabant. De organisatie staat al sinds de eerste Nederlandse besmetting in de frontlinie van de coronabestrijding. Aan ons de vraag om de ervaringen van medewerkers en partners te vangen in het magazine Hart&CO – samenwerken in coronatijd.
Reclamebureau De Code trok bij ons aan de bel om te helpen bij de realisatie van het magazine. Aan ons de taak om GGD-medewerkers en sleutelfiguren – zoals vertegenwoordigers van ziekenhuizen, huisartsen en de veiligheidsregio’s – te interviewen over de veelbewogen tijd die zij achter de rug hebben. Van crisisorganisatie, bron- en contactonderzoek tot infectiepreventie, iedereen komt aan het woord.
De GGD Hart voor Brabant selecteerde uiteenlopende werknemers met ieder een belangrijke taak en unieke rol in de pandemie. Wij kregen een kijkje achter de schermen en schreven de bijzondere verhalen bondig en krachtig op zodat ze niet vergeten worden.
In het magazine staat de samenwerking binnen en met de GGD centraal. Trotse medewerkers en betrokkenen vertellen hoe zij samen de schouders eronder hebben gezet om het virus onder controle te krijgen. Samantha van reclamebureau De Code vond het, net als wij, een uniek project:
“Bij VeertienElf werk je met een team van professionals waarmee je samen tot de kern komt. Ze hebben een prettige werkwijze, kunnen snel schakelen en zijn transparant. Kortom een fijne club om mee samen te werken”
Samantha Scheepers, Account & Traffic Manager, Reclamebureau De Code
De Code leidde het project en zorgde ervoor dat de verhalen mooi opgemaakt en gedrukt werden. Het resultaat is een magazine voor en door GGD-medewerkers.