Kinderen op een leuke manier kennis laten maken met de wereld van marketing en communicatie. Dat is het idee achter het KinderReclameBureau dat VeertienElf Media op 7 april 2020 lanceerde.

Op de website KinderReclameBureau.nl kunnen docenten en ouders van kinderen uit de bovenbouw missies downloaden die uit verschillende opdrachten bestaan. Aan de hand van die opdrachten worden de kinderen stap voor stap door een creatief proces geloodst.

Missie 01: schoolfeest
De eerste opdracht draait om het verzinnen van leuke uitingen rondom een groot schoolfeest dat binnenkort plaats zal vinden. De missie daagt kinderen uit om een thema te verzinnen, een naam te bedenken en aan de slag te gaan met een logo, een poster en zelfs guerilla marketing.

De missies zijn volledig kosteloos te downloaden op www.kinderreclamebureau.nl.

Regelmatig nieuwe missies
Het creatieve team van VeertienElf Media blijft de site voorzien van nieuwe missies. VEM wil ook met andere bedrijven of instellingen gaan samenwerken om nieuwe missies te bedenken en uit te werken.

Harry Berink, het gezicht van het KRB
Aan het hoofd van het KinderReclameBureau staat Harry Berink. Directeur Berink is het gezicht van het bureau en introduceert elke missie met een kort filmpje. De video hieronder is daar een goed voorbeeld van.