Internet heeft de wereld heel transparant gemaakt. Uw klant vindt uw bedrijf net zo makkelijk als het bedrijf van uw concurrenten. En die concurrenten zijn misschien nog wel goedkoper ook. Gelukkig kunt u zich onderscheiden. Niet door uw prijs te laten zakken. Maar door actief uit te dragen dat u verstand van zaken heeft. Zo schept u vertrouwen én onderscheidend vermogen.

Egoogle-conenten deel van uw nieuwe klanten belandt via-via bij u, bijvoorbeeld naar aanleiding van een enthousiaste doorverwijzing van een tevreden klant. Maar hoe komt de rest bij u terecht? Advertenties werken niet meer. En betaald adverteren via Google is het toch ook niet helemaal. Maak daarom kennis met Content Marketing, een mooie manier om de aandacht voor uw bedrijf te genereren door écht inhoudelijk te worden.

Waarin bent u onderscheidend?

Op welk onderwerp wilt u zich profileren met uw bedrijf? Met een eenvoudig bedrijfsblog komt u al een heel eind. Als u en uw collega’s elke twee weken een artikel van 400 woorden online zetten, heeft u samen na een jaar 26 teksten gepubliceerd – ruim 10.000 woorden – die als geen ander laten zien waar uw bedrijf voor staat en waar uw onderscheidend vermogen ligt.

Bij ieder blog kunnen uw collega’s en u sociale media zoals Twitter, LinkedIn en Facebook gebruiken om anderen op deze verhalen te wijzen. En als u voldoende blogs geschreven heeft, kunt u van die teksten weer boeiende e-books of whitepapers maken al dan niet rondom een specifiek thema. Bijkomend voordeel is dat al die content ook nog eens zorgt dat u veel beter gevonden wordt.

Wat kost me dat?

Wat u dat kost? Tijd vooral. Alle tools die u nodig heeft, zijn kosteloos beschikbaar. Voor het bedenken en schrijven van uw teksten, zult u echter tijd moeten maken. Reken gemiddeld op een uur of drie, vier per blog.

Volg eens een content workshop

VeertienElf Media helpt uiteenlopende organisaties met het produceren van blogs, video’s, animaties, whitepapers, e-books en andere uitingen. VEM organiseert bovendien met enige regelmaat praktische workshops voor ondernemers die met Content Marketing willen starten. Tijdens deze workshops gaan we actief aan de slag met het maken en delen van creatieve, inhoudelijke en commerciële content.
Meer over onze workshop